Радчанський ЗДО ”Червона Шапочка”, Радча
Івано-Франківська область, Івано-Франківський район

Річний звіт керівника закладу

                                                                        ЗВІТ КЕРІВНИКА

                              РАДЧАНСЬКОГО  ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ  ОСВІТИ

                                                   «ЧЕРВОНА ШАПОЧКА»

                        

                                                         ЗА 2021-2022 НАВЧАЛЬНИЙ РІК.

(Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 176, «Положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педколективом та громадськістю.)

                                                                                                                                                   

Дошкільний заклад здійснює свою діяльність згідно з  Конституцією України, законів України:

- «Про освіту»

- «Про повну загальну середню освіту»

 - «Про дошкільну освіту»

 -  Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) , затвердженого наказом МОН України від 12.01.2021 р.№33

 -  Положення про заклад дошкільної освіти затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 р. №305, (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2021 року № 86).

 -   Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 р. №234).

 - Статуту закладу.

- Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2015 р. №446;

-  Листа МОН України №13371-22 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій»

-  Листа МОН України №13845-22 від 02.04.2022 «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні»

- Листа МОН України №8504-22и від 27.07.2022«Про  окремі питання  діяльності закладів  дошкільної освіти у 2022-2023 навчальному році».

 

      Першочерговим завданням колективу закладу дошкільної освіти є розвиток, збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я дошкільників, забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти всіх дітей дошкільного віку, забезпечення якісної підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі.                             Головна мета  – створити сприятливі умови для особистісного становлення і творчої самореалізації кожної дитини, формування її компетентностей, які формуються в різних видах діяльності за освітніми напрямами, відповідно до   Базового компоненту дошкільної освіти, метою якого є збереження самоцінності дошкільного дитинства, визначення особливостей та вимог до рівня розвиненості, освіченості та вихованості дитини дошкільного віку, забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою,  ефективній організації  пізнавальної діяльності дошкільників, формуванню початків духовної культури дитини, збагачення виховних традицій українського суспільства сучасними досягненнями,  поваги до державних символів та громадських цінностей, розширенню знань про природу рідного краю.

Протягом 2021-2022  року у закладі дошкільної освіти  функціонувало

5    груп, в яких налічувалось 107 дітей дошкільного віку.

 Із них:

дві  групи – діти старшого віку – 41 дітей;

дві групи – діти середнього віку – 42 дітей  

одна група – діти  молодшого віку  24 дітей

Кадрове забезпечення закладу:

     Педагогічний колектив налічує  13 осіб, із них:

- 1 -директор;

- 1 – вихователь-методист;

- 8 -   вихователів;  

 -1 - музичний керівник,

 -1 -  інструктор з фізкультури.

 -1  - практичний психолог

    Обслуговуючий персонал -  18 чоловік.

Освітній рівень педагогів:

   10  - з повною вищою освітою,  із них 5 – з  вищою дошкільною;

   3  -  з неповною вищою освітою.

Якісний склад педагогічних працівників :

Посада

Спеціаліст вищої категорії

Спеціаліст

І категорії

Спеціаліст

ІІ категорії

Спеціаліст

Директор

      

 

 

 

Вихователь-методист

 

       1

 

 

Вихователі

         2

      3

      

         3

Практичн. психолог

 

      1

        

 

Інструктор з фіз-ри

 

 

        

         1

Музичний керівник

 

 

        1

        

 

       В дошкільному закладі складений перспективний план атестації та курсової перепідготовки на 5 років.

        Підвищення кваліфікації педагогічних працівників на сьогодні не обмежується лише курсами підвищення кваліфікації.. Педагоги мають можливість самостійно долучитися до короткострокового підвищення кваліфікації шляхом участі у тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, вебінарах, майстер-класах за різними професійними темами і проблемами.

       В 2021-2022 році  атестувалися вихователі Лідія Андрусишин, Оксана Ящишин, Ірина Мельник  та практичний психолог  Наталія Ткачук.

За підсумками атестації виховательці Ірині Мельник та практичному психологу  Наталії Ткачук присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої  категорії»., вихователям  Лідії Андрусишин підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої  категорії» та Оксані Ящишин - підтверджено 11 тарифний розряд.

    У минулому навчальному році колектив  працював за програмою розвитку дитини дошкільного віку« Українське дошкілля»,  та Освітньою програмою закладу дошкільної освіти.  Діяльність планувалась відповідно до завдань Програми з урахуванням умов розвивального середовища, інтересів та здібностей дітей. Важливим акцентом діяльності було також спрямування освітнього процесу на реалізацію Базового компонента дошкільної освіти, який скеровує педагогів на цілісний підхід до формування дитячої особистості, підготовку її до  органічного входження до соціуму, природного і предметного довкілля через опанування   основних видів діяльності, а також  забезпечення реальної наступності та безперервності між дошкільною та початковою ланками, інтеграції родинного і суспільного виховання. Зміст розвивального середовища в дошкільному  закладі задовольняє всі потреби щодо розвитку дитини та становлення її творчих здібностей. У всіх вікових групах предметно-ігрове середовище організується так, щоб кожна дитина мала можливість займатись улюбленною справою.  Розміщення матеріалу згідно з осередками дозволяє дітям об'єднуватися в підгрупи за інтересами. Дошкільнята мають можливість реалізувати свої знання про оточуючий світ у різноманітних іграх, самостійно обираючи те, що їм для цього потрібне.

     Зміст  методичної роботи дошкільного закладу було визначено річним планом роботи та методичною проблемою  «Інтеграція ідей здорового способу життя в освітній простір ЗДО». Було проведено семінар – квест «Рух - це здоров’я», засідання педагогічної ради на якому розглядалися питання:

  • Сучасні підходи до розв’язання проблем фізичного виховання  вконтексті БКДО;
  • Інноваційний підхід до створення предметно-розвивального середовища;
  • Профілактично –оздоровча робота в закладі.

Актуальною залишається  проблема по впровадженню інноваційних технологій. Вихователі плідно працювали над їх застосуванням у роботі з дітьми.

    STREAM – освіта , розвиток інженерного і творчого мислення  у дошкільників – вихователь  Оксана Бриндзей ;

  • Формування життєвої компетентності засобами LEGO.- Ольга Ткачук;
  • ідеї   С.Русової  у контексті сучасного дошкільного виховання– Оксана Ящишин ;
  • виховання людяності за творами В.С.Сухомлинського – Приймак Г.М.
  • Музейна педагогіка  в ЗДО – Андрусишин Л.Я.
  • Здоров’язбережувальні технології – інструктор з фізкультури.

        Відповідно до річного плану були проведені  консультації, семінари, ділові ігри,  круглі столи сприяли розвитку творчості, ініціативи, та були спрямовані на підвищення якості освітнього процесу. Найбільш дієвими виявилися такі форми методичної роботи: семінари – практикуми: «Рух –це здоров’я»,  тренінги – «Я малюю радість»,  «Стоп булінгу – протидія булінгу в дитячому колективі», «Літературне кафе»;

       

      Проведені різнопланові форми методичної роботи в закладі сприяли підви щенню результативності освітньої роботи з дітьми дошкільного віку. Результативність освітньої роботи вивчалась та аналізувалась вихователем-методистом Бриндзей О.Р. В усіх вікових групах організована пізнавальна діяльність відповідно до програмових завдань. Педагоги, через різні види занять, заохочували дошкільнят до критичного мислення, творчості, винахідливості, оцінювали конкретні досягнення дітей. Належна увага приділялась проведенню інтегрованих занять.

      Упродовж багатьох років, у дошкільному закладі, проводиться велика робота з правового виховання дошкільників та соціального захисту згідно конвенції ООН про права дитини. Виконання завдань правового виховання, визначеного  Базовим компонентом дошкільної освіти реалізується як в повсякденному житті  так і на заняттях з дітьми  усіх вікових груп. Досвідом роботи з правового виховання дошкільників  охоче ділиться вихователь Андрусишин Л.Я., яка має цікаві напрацювання з теми правового виховання. У методичному кабінеті розроблені методичні рекомендації, конспекти занять, підібрана література для педагогів, різноманітні ігри, наочність.  Упродовж Тижня правової освіти, який проводився у квітні, діти залучалися  до різних форм роботи: заняття, ігрова діяльність, театралізована діяльність, читання художніх творів, моделювання ситуацій та їх розв’язання. Проводиться активна робота з батьками (консультації, бесіди, відкриті заняття).

 У закладі проводиться  цілеспрямована робота щодо національно-патріотичного виховання дошкільників у контексті Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Виховання здійснюється на засадах надбань та цінностей минулих поколінь, народознавства, етнопедагогіки, культури, традицій та історії українського народу.

   В  закладі створена певна система роботи з народознавства. В закладі працює народознавча світлиця.У ній систематично проводяться екскурсії-заняття з народознавства. Тому діти протягом року мали можливість вивчати історію рідного краю, знайомились із гончарством, вишиванками, святами та звичаями нашого народу.  Проводяться свята та розваги на Різдвяні свята, свято Миколая, Великдень, діти вивчають колядки, щедрівки, веснянки, забавлянки.

Пріоритетними у 2021/2022 навчальному році були і залишаються здоров’язберігаючі аспекти. Фізкультурно-оздоровча робота в закладі організовується відповідно до Базового компонента дошкільної освіти України (нова редакція), інструктивно-методичного листа МОНУ від 02.09.2016 №1/9-456 р.«Щодо організаціі фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах».  

Варто зазначити, що в закладі створені сприятливі умови для збереження фізичного та психологічного здоров’я вихованців. В наявності спортивна зала, яка оснащена необхідним спортивним інвентарем, котрий постійно поповнюється. Спортивне обладнання має естетичний вигляд, відповідає санітарно–гігієнічним вимогам та розміщено в доступному для дітей місці. Інструктор з фізкультури Любов Вацеба   вдало використовує методи, прийоми, способи організації дітей під час проведення фізкультурних занять, різноманітних спортивних заходів. Зміст  та тематика фізкультурних занять підібрані  інструктором з врахуванням принципів інтеграції різноманітних видів рухової та пізнавальної діяльності. Використання  нетрадиційного інвентаря дозволяє максимально підвищити рівень  рухової активності дітей. У закладі значна увага приділялась проведенню оздоровчих заходів: щоденна ранкова гімнастика, заняття, спортивні розваги, свята, Дні здоров’я, Тижні здоров’я, гімнастика пробудження, фізкультхвилинки та фізкультурні паузи під час занять. Велику увагу інструктор приділяє  формуванню здоров’язберігаючої компетентності дітей, зокрема; використовує дихальну гімнастику Г.Стрельникової, «Мудри» - гімнастика для пальців,дотиковий масаж А.Уманської . Створена система оздоровчих та фізкультурних заходів щодо формування у дітей мотивації здоров’я і навичок здорового способу життя.  

Адміністрацією та вихователем-методистом контролюються  заняття з фізичного розвитку, їх доцільність, систематичність, тривалість, розподіл часу між структурними частинами, програмовий зміст, послідовність дібраних форм роботи з дітьми, їхнє дозування, раціональність вибору способів організації дітей та використання інвентарю, відповідність вибору теми і змісту заходів, окресленим завданням та обраній формі проведення, ступінь реалізації поставлених завдань.

    Систему фізкультурних занять доповнюють спортивні свята та розваги: «Ростемо дужими - до спорту не байдужими» «Покрова- захисниця козаків», дні здоров’я: «Всім малятам треба знати, як здоровими їм стати», «Щоб рости міцними й дужими з вітамінами ми дружимо».Чільне місце в закладі посідають прогулянки. Наявність свіжого повітря, оптимальних фізичних навантажень дають гарний загартовуючий ефект, що сприяє підвищенню рівня фізичного розвитку дітей.          

Однак виконати заплановані заходи  колективу закладу не вдалося у зв’язку          з   початком повномасштабного вторгнення .. Відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», наказу  департаменту освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації від 26.02.2022 № 92, наказу департаменту освіти та науки Івано-Франківської міської ради від 26.02.2022 №106 освітній процес у закладі був призупинений.

В умовах воєнного стану зазнала змін й організація роботи з кадрами. Організаційні аспекти діяльності закладу керувались нормативними документами: Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022№2136-ІХ; листами МОН № 13737-22 від 29.03.2022; №13371 від 06.03.2022 «Про організацію освітнього процесу в умовах військових дій», «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» від 02.04.2022 р.№1/3845-22.

    В умовах війни було  налагоджено  ефективну комунікацію з усіма учасниками освітнього процесу в телефонному режимі, через електронну пошту, що дало змогу встановити швидкий обмін інформацією. Вихователі для роботи з батьками створили групи в соціальних мережах Wiber, Telegram, в яких розміщували пам’ятки, поради, рекомендації, завдання щодо роботи з дітьми. Для організації роботи з дітьми педагоги користувались інформаційно-освітніми матеріалами, розміщеними на сайті МОН: «Сучасне дошкілля під крилами захисту», «Як підтримати дітей у стресових ситуаціях»,інформаційний комікс для дітей «Поради від захисника України».

На сайті закладу розміщені матеріали «Війна і діти», що варто знати батькам про безпеку дітей, «Правила поводження у надзвичайних ситуаціях», «Пам’ятка для  батьків у час воєнної небезпеки», «Як батькам підготувати дітей до повітряної тривоги».       

     Харчування дітей в закладі організовано відповідно з інструкцією «Організація харчування дітей у дошкільному навчальному закладі» затвердженої наказом МОЗ України від 17.04.2006 р №298/227 , наказу  Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України  «Про порядок  організації  харчування дітей у  навчальних  закладах» від 01.06.2005 р.№242329, Постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р.№ 305 «Про затвердження  норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку». Згідно цієї Постанови зменшено кількість споживання цукру, хліба, картоплі, збільшилась кількість споживання овочів, фруктів, соків,1 раз у тиждень діти отримували свинину та  телятину, 6 разів на тиждень курятину. Страви різноманітні та калорійні. Медичною сестрою Рев’юк Г.І. розроблено технологічні карти  приготування страв на 4- тижні, а    також розроблене чотиритижневе перспективне меню, погоджене  в управлінні Держпродспоживслужби. Для правильної організації раціонального харчування дітей, на основі перспективного чотиритижневого  меню, аналізу харчування за тиждень та з урахуванням наявності продуктів складаються щоденні меню-розклади, відповідно до затверджених норм харчування. В інформаційних куточках для обізнаності батьків вивішується меню .

    Директором  Любою Нагірною та медичною сестрою Галиною Рев’юк  здійснювався постійний контроль за роботою з організації харчування. В закладі були створені належні умови для харчування дітей різних вікових груп. На харчоблоці в наявності все необхідне  технологічне та холодильне обладнання у достатній кількості.

    В закладі  дошкільної освіти наказом  від 04 лютого 2020 року  впроваджено систему управління безпечності харчових продуктів яка будується на принципах НАССР, визначення критичних точок контролю технологічних процесів, які знаходяться в області неприпустимого ризику, встановлення критичних точок контролю для кожного небезпечного чиннику, в інтервалі котрих небезпечні чинники вимагають контролю, ліквідації або знищення.

    З метою попередження кишково-шлункових захворювань та харчових отруєнь серед дітей, здійснюється суворий контроль за умовами та термінами зберігання продуктів, здійснюється їх облік у Книзі складського обліку. Дотримуються вимоги санітарного законодавства щодо строків реалізації продуктів і технології приготування їжі.

      Документація щодо організації харчування ведеться  завідувачем господарства  Світланою Соломовською   та медичною сестрою Галиною Рев’юк відповідно до номенклатури справ.      Бракеражні журнали сирої та готової продукції ведуться регулярно. В журналах заповнюються всі графи, строки реалізації продуктів тощо.    

    

       В дошкільному закладі виховується 34 дітей  пільгових категорій.

Організація харчування дітей пільгових категорій здійснюється відповідно до

діючого законодавства України. Плата за харчування встановлена для:

­ дітей ( з багатодітних родин ) у розмірі - 50 % оплати – 29 дітей;

­ дітей (воїнів АТО) – безкоштовно, - 5 дітей.

         Медичною сестрою  закладу здійснюється постійно щоденний контроль за санітарним станом харчоблоку та групових приміщень, за станом кухонного інвентарю, умовами зберігання та термінами реалізації продуктів, що швидко псуються, за закладкою основних продуктів харчування, правильною їх кулінарною обробкою, правильністю виходу страв і смаковими якостями готової їжі. Регулярно проводиться зняття проб, виставляються добові проби.

      В коморі дошкільного закладу  забезпечено санітарно-гігієнічні умови, продуктів з простроченим строком реалізації немає. Товарне сусідство в холодильниках витримується.

   Продукти для дитячого харчування в дошкільний заклад постачаються відповідно укладених договорів, якісні  і завозяться транспортом постачальників. Всі продукти поступають із сертифікатами якості, гігієнічними висновками.

    Питання харчування дітей систематично розглядаються на нарадах при директору, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.

          Відповідно до Закону України «Про охорону праці», «Положення про організацію роботи з охорони праці в закладах освіти» адміністрація спільно з профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці.  Адміністрація закладу спільно з профспілковим комітетом протягом навчального року працювали над виконанням Угоди з охорони праці з метою організації безпечних умов життєдіяльності працівників ЗДО. У закладі в наявності  нормативна база з питань охорони праці та пожежної безпеки. Необхідна ділова документація ведеться відповідно до вимог «Положення про навчання та інструктаж з охорони праці», все обладнання справне, знаходиться в задовільному стані. Розроблені комплексні заходи з організації безпечних умов праці відповідно до колективного договору; постійно підтримувалось в надійному стані все обладнання, створювалось безпечне середовище для перебування працівників у закладі. Ознайомлення працівників дошкільного закладу з директивними документами щодо охорони праці носять системний характер. Всі  усвідомлюють важливість проблеми, знають як діяти у випадку пожежі, дотримуються правил безпеки під час проведення екскурсій, дотримуються інструкцій з  охорони праці  та  безпеки життєдіяльності, виконують всі вимоги Постанови КМУ № 55 під час адаптивного карантину. У всіх вікових групах створені і забезпечені умови для збереження здоров’я і безпечного перебування дітей:

- закріплені меблі;

- посуд в групах відповідає вимогам;

- миючі засоби зберігаються у недоступних для дітей місцях;

- їжа з харчоблоку переноситься до груп у закритому кришками посуді;

   Робота педагогів щодо запобіганню  та профілактиці всіх видів  дитячого травматизму будується відповідно до вимог  Програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» та Базового компонента дошкільної освіти, який  сприяє формуванню у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Сплановані та проводяться  різні заходи з питань охорони життя і здоров’я дітей . Матеріали заходів: бесіди, сценарії ігор, конкурсів, питання вікторин, малюнки тощо – зберігаються у вихователів та вихователя – методиста. В методичному кабінеті підібраний матеріал для роботи з дітьми, батьками, педагогами. Систематична і послідовна робота з безпеки життєдіяльності сприяла якісному проведенню «Тижнів знань з основ безпеки життєдіяльності дітей», де мали місце цікаві і дієві форми роботи з дітьми, батьками, співробітниками, щодо різних розділів безпеки.  Діти   отримували елементарні навички та знання про норми поведінки у надзвичайних ситуаціях екологічного, техногенного, природного характеру. Вихователі всіх вікових груп в своїй роботі багато уваги приділяли вивченню правил електробезпеки, пожежної безпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, ознайомленню з небезпечними ситуаціями природного характеру (землетрус, ожеледь, повінь, тощо). Окрім того, вихователі навчали дітей засобам збереження свого здоров’я і здоров’я оточуючих. В цій роботі надавали перевагу методу моделювання, аналізу певних ситуацій, бесідам.  Вихователі всіх груп мали змогу проаналізувати знання та навички дітей під час проведення підсумкових занять, бесід. Уся робота з навчання дітей безпечної поведінки не обмежувалася лише навчанням дітей норм і правил поведінки, а  також у практичному формуванні обачності, уміння орієнтуватися та швидко реагувати в екстремальних ситуаціях.  Більшість заходів для дітей проводились в ігровій формі. З дітьми старшого дошкільного віку проведені тренування, як діяти в надзвичайних ситуаціях. В цих заходах приймали активну участь всі працівники дошкільного закладу. Рівень знань і навичок безпечної поведінки дітей відповідає вимогам програми відповідно до віку дітей. Кожне півріччя у закладі проводиться навчальна евакуація (пожежа та надзвичайні ситуації) співробітників та дітей.

     Питання охорони життя та здоров’я дітей, запобігання  дитячого травматизму систематично заслуховуються на педагогічних нарадах, нарадах колективу, групових та загальних батьківських зборах.  Педагоги проводили  онлайн-просвітницьку роботу з батьками з формування активної позиції дитини щодо власної безпеки для кожної пори року ,інформували їх  про хід проведених заходів під час «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності». Директором  видаються  усі відповідні накази, з якими ознайомлені всі працівники ЗДО під підпис.  

   Матеріально-технічної база закладу дошкільної освіти потребує фінансування.   

 Залишаються ще не вирішені проблеми, а саме: облаштування спортивного майданчика сучасним обладнанням з метою активізації рухової активності та розвитку основних рухів дітей,   заміна каналізаційної  системи,  проведення капітального ремонту музичної зали, харчоблоку,  заміна шафів  для одягу в кожній віковій групі, придбання сучасних дитячих меблів для  створення відповідного розвивального середовища, придбання інтерактивної дошки, ноутбуків для роботи педагогів та медичної сестри.

      Територія закладу доглянута, в цьому році посадили фруктовий сад. Прибирання майданчиків та всієї території проводиться щоденно.  Але потребує заміни тверде покриття, облаштування ігрових майданчиків, заміна бруківки.    

     Аналізуючи роботу закладу , створення сприятливих умов для дітей,оцінюючи результати досягнень дошкільного закладу можна зробити такий висновок: що  у ЗДО сформовано цілісний освітній простір, в якому дітям надають якісні освітні послуги, піклуються про здоров’я кожної дитини. 

Дякую всім батькам за участь у житті  закладу !

                       

 

 

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *